Pumpa!

Jag har sett reklam för studentfester och andra tillställningar... jag har sett dukningstips och jag har sett pumpor. Det är tydligen Halloween snart. V dök upp på mitt kontor och småpratade. Vi utbröt snart i fejk-amerikanska och konstaterade att "Naer daet aer Halloween, we maaste hao an maskeraod!". Får väl se om vi hinner fixa något, annars hoppas jag på utekväll eller skräckfilmsmaraton eller något annat osunt. :) Enligt Nordiska museet firas högtiden den 31:a oktober, men i Sverige brukar det bli helgen innan Alla helgons dag istället, oftast då en helg innan "riktiga" Halloween. Museet skriver även att halloweenfester kan hållas lite närsomhelst i slutet av oktober och början av november. Utmärkt, tycker jag, för maskerad är barnsligt roligt. Det "svenska" datumet lär jag inte vara i stan så det får nog bli nån annan gång (eller flera!) för experterna menar ju att det inte är så petigt med datumen. Så, ska ni fira? Vad gör ni då?

Lämpliga sätt att fira Halloween (för er som behöver tips):
  1. Bus eller godis! Skrämma små barn! Plastråttor! Buu! *gör en ful grimas*
  2. Med massor av fest - alla helger i oktober och november med start denna vecka! ;)
  3. Pumpasoppa, en utsökt delikatess! (Sist den lagades hade jag pumpa-is i frysen tills i januari...)
  4. Inte alls. Fira Alla helgons istället på något lugnt och fint sätt.

Kommentarer
Postat av: Elisabeth

Jag satsar på alternativ 4, tror jag. Lugnast så. ;-) Eller så köper jag mig en flaska alldeles för dyrt vin och firar Halloween tillsammans med datorn. ;-)



(Å andra sidan lät det rätt lockande att skrämma barn också, muhahahaaa...)

2008-10-13 @ 22:01:06
Postat av: Kaprifol

Ja, dom små liven ska bara ha! ;) Råkar vi vara i Göteborg båda två någon av helgerna i slutet av oktober så tycker jag att vi går ut och skräms! :)

2008-10-13 @ 22:08:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback