Splatt!

Jag hade nästan glömt bort det, men dagens händelse måste ha varit när jag badade i kaffe imorse. Vanligtvis gör jag mitt kaffe i en perkulator, men när jag har bråttom använder jag en pressokanna istället, en sådan som använder sig av lufttryck. Idag blev min lilla pressokanna less på att spela andrafiolen så den sa splatt och skvätte kaffesump över hela mig. Alltså, den exploderade inte (tack och lov), utan kaffet trängde upp mellan kanna och lock när jag pressade ner locket som man ska göra. Det är säkert mer roligt och spännande att få kaffe över sig när man inte har bråttom till jobbet... Några men av det hela fick jag dock inte. Efter många års kaffespillande har jag utvecklat någon sorts exoskelett. ;)

Dagen fortsatte med att jag gick på litteraturseminarium på filosofiska fakulteten som en del av pedagogikkursen jag går. En av de andra kursdeltagarna ledde seminariet och vi var några stycken där för att iaktta hur han undervisade i sin naturliga miljö. Själv hade jag också finbesök av kursdeltagare igår när jag var labbass. Jättespännande att se hur saker och ting går till på andra delar av uni. Det är så lätt att bli hemmablind annars.

Sedan har jag jobbat med en text som håller på att ta form... och så har jag ställt till oreda på biblioteket med alla mina identitetskort varav inget verkade ha lånerättigheter just nu, men den trevliga bibliotekspersonalen hjälpte mig med det där. Att jag har två identiteter är en historia i sig själv och har att göra med att jag både räknas som student och anställd, men det är inte så spännande egentligen på annat sätt än att det ställer till med en del märkliga systemtekniska problem, vad det verkar. :)

Nu kokar jag linssoppa och tycker att det är ett härke, rent ut sagt, att jag inte har kunnat träna på mer än en vecka. Det är verkligen tomt utan träningen, men jag är riktigt förkyld och bör undvika att göra det värre. Jag och mina gruppkompisar i nätverkskursen jag går bildar ett biologiskt stridsmedel tillsammans genom att vi tar med oss varsin bakteriekultur från varsin annars ganska avskild avdelning. På teoretisk datalogi går det magsjuka, realtidsfolket är hesa och jag bidrar med en viss snuva från min avdelning. Samarbete i all ära, men... *s*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback