Utan pannkakor

Det är torsdag idag och för omväxlingens skull åt jag varken ärtsoppa eller pannkakor. Ett litet uppror på sitt sätt. :) I övrigt så tentapluggar jag. En tenta är viktig, den andra är för mitt eget höga nöjes skull... eller ja, eftersom jag ibland jobbar med "trusted computing" och kryptering så är det bra om jag har klarat en kryptokurs. Dessutom är det fortfarande roligt att sätta upp RSA (med små tal så att det är lätt att räkna) och kryptera något litet.

image281
Mina sedvanliga blommor har fått en fågel.

Kommentarer
Postat av: Tagge

Vilka underbara teckningar du gör. :-)

2008-03-07 @ 13:43:15
Postat av: Blaufish

Vilken trevlig liten fågel, otippad i RSA sammanhang!


Jag fick förresten tillfället igår att skriva en utförlig förklaring av hur PKI RSA signaturer av filer fungerar, hur det certifikaten fungerar osv. Lite skojigt att försöka få ihop svar på sådant till folk som behöver den korta rakt-på-sak versionen, som vill förstå det de behöver veta men kanske inte ha den långa teoretiska modellen. Blev rätt bra!

Förresten... DUMT att börja leka med linkedin igår. Höll på tills jag insåg att klockan var 1. Tiden går så snabbt.

Postat av: Kaprifol

Kul att ni tycker om min pippi. :) Du får ta och visa din RSA-beskrivning sen, Fisken. Linkedin-beroende förresten, är det den vuxna varianten av Facebook-beroende det? ;)

2008-03-09 @ 15:10:49
URL: http://kaprifol.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback