En bra lördag

Jag har gjort så mycket roligt idag, först och främst gått på vernissage för Interface. Ni som bor i mellan- eller sydsverige ska absolut passa på att åka förbi och kolla in utställningen under sommaren, det är nära och helt klart värt en dagstur. Ni andra ska förstås också dit, så passa på att fixa resan till fjärde storstadsregionen redan nu. :)

Förutom att spela datorspel där man ska tänka så lite som möjligt för att vinna (ja, spelet mätte järnvågor :), spela musik genom att flytta runt klossar på ett bord samt testa andra former av gränssnitt så var jag även nere på stan idag. Jag lunchade i parken, fyndade på rean (en somrig kjol som kommer att få dem som är allergiska mot blommor och fluff att springa skrikande från platsen) och traskade runt i solen. Sen blev det en liten bukett på vägen hem. Den ser ut som nedan. :)

Förövrigt... affischeras det mycket här i trakten. Musikevenemang, politiska budskap och senast idag en DataMatrix! Min huvudmisstänkte berättade att det inte var han som var den skyldige eftersom han föredrar QR-code. Spännande med detta intresse för 2D-streckkoder. Jag jobbar ju lite med avläsning av sådana så det är kul att få kontakt med likasinnade. Måste helt klart ta och tolka den jag såg idag (ja, klart jag fotade den :).


...och nu blir det te! :)

Kommentarer
Postat av: Elisabeth

Å vad den buketten såg Sverige ut. Mysigt liksom.

2008-06-29 @ 08:12:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback