Terminalglasögon

Jag är närsynt och för att det inte ska bli värre bär jag terminalglasögon, d.v.s. ett par som är svagare än mina vanliga, när jag arbetar med datorn. Det är lite svårt att vänja sig vid att jag måste byta glasögon när jag ska göra något annat. Detta har jag gjort hittills...
  1. Använt mina vanliga glasögon en dag framför datorn och sedan tagit på mig de svaga när jag skulle gå hem.
  2. Glömt att byta när jag skulle gå och hämta kaffe och därför inte känt igen mina kollegor.
  3. Tagit på mig det ena paret ovanpå det andra, detta "in public".
Vad gör man? Har det ena paret på huvudet? Sätter upp en kom-ihåg-lapp? Kom med några kloka råd här!

Kommentarer
Postat av: Karin

Hmmm svårlösligt problem... Linser i den svagare styrkan och ta på sig glasögonen när du behöver starkare kanske? då behöver du i alla fall inte hålla reda på två par :)

Postat av: LadyFrost

Senilsnören! :) Om du har det ena paret runt halsen och det andra på dig kanske du kommer ihåg att byta - ja, om du också ändrar din skrivbordsbakgrund till en stor kom-ihåg-lapp...

2008-06-30 @ 22:26:49
URL: http://dory.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback