Ingen trivial lösning

Nu är jag hemma hos mig igen efter att ha hälsat på föräldrarna över helgen. Jag tänkte att ni kunde få hjälpa mig att lösa ett litet mysterium såhär på söndagskvällen. På mitt jobb finns det nämligen en skara människor som är med i något friskvårdsjippo och därför skriver upp sig på en lista i fikarummet varje dag de tar cykeln istället för något motoriserat färdmedel till och från arbetet. En person har skrivit upp att han cyklar från men däremot inte till jobbet  (precis så, det finns en liten fotnot) ett antal dagar (resten av dagarna cyklar han inte alls). Hur går detta till? Jag skulle ju kunna fråga cyklisten i fråga, men det är säkert helt uppenbart. Vad tror ni? Hjälp mig här.

Lösningsförslag:
  1. Han har en hejduk som cyklar cykeln till jobbet åt honom.
  2. Han har en hel arsenal av cyklar stående vid uni och cyklar hem dem en efter en.
  3. Han tar med sig cykeln på bussen på morgnarna.

Kommentarer
Postat av: Poj

Han har en hustru som också jobbar i närheten, som cyklar den åt andra hållet?
De dagar han cyklar hem från jobbet har han kanske lämnat på dagis med bil på morgonen, och lämnat bilen till hustrun, som cyklar till jobbet, och hämtar på dagis. På det här sättet kan kanske arbetstid maximeras och dagistid minimeras. Jag har sett det förekomma i verkligheten.

2008-06-01 @ 23:48:23
Postat av: Kaprifol

Ah, så kan det faktiskt vara! Tack för tipset. Nu känns det hela mindre som ett mysterium.

Postat av: Kaprifol d.ä.

Han har inte förstått systemet. "Riktiga karlar läser inga bruksanvisningar." (Jo då, jag tittar fortfarande in på en kopp te mest varje morgon!)

2008-06-02 @ 08:40:38
Postat av: Kaprifol

Tss, så kan det ju vara. :) Trevligt att du är här Kaprifol, då går jag och hämtar en kopp te också och häller i lite mjölk från såna där små tetrapack som håller i tio år i rumstemperatur.

2008-06-02 @ 08:45:45
URL: http://kaprifol.blogg.se
Postat av: Oscar

Han kanske är en transformer?

Men att han är lite morgontrött och inte riktigt orkar transformera sig själv till en cykel hela tiden?

Det tror jag mer på.

Eller så kanske han ÄR en cykel - men att han känner sig lite missanpassad nu när han har ett jobb, och försöker passa in bland alla människor.

Inte helt otroligt det heller.

2008-06-02 @ 09:05:30
Postat av: Tagge

Poj verkar vara en person som står med båda fötterna på jorden. Väldigt trovärdig förklaring. :-)

2008-06-02 @ 09:33:19
Postat av: Kaprifol

Ja, är det trovärdighet som ska bedömas så tror jag mest på Poj här. Sorry Oscar, nog för att vi är lite av superhjältar här, men alla mina kollegor är människor så vitt jag vet. ;)

2008-06-02 @ 10:19:55
URL: http://kaprifol.blogg.se
Postat av: Anonym

:(

2008-06-07 @ 13:17:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback