Deras första dusch

I förmiddags kände jag vad som verkade vara lukten av bränd elektronik. Jag blev lite orolig eftersom hårddisken på jobbdatorn hade "drajvat" en hel del, men det visade sig vara något helt annat: regn. Ösregn mot torkat gräs doftar på ett speciellt sätt, men jag kopplade inte alls, kanske för att jag inte - genom ljudet från webbradion - hörde hur det öste ner. När det hade slutat regna kom det istället ett upprört kraxande från innergården. Kråkisarna har lämnat boet och tyckte inte alls om att bli nedblötta. De såg ut som arga, gråa tvättsvampar. Hela stan verkar förövrigt vara full av utflugna fåglar som flaxar omkring och utstöter ljud. Den här krabaten bor utanför grannhuset. Han kan flyga lite, men hoppar helst. :)

Inte helt fullvuxen, men på god väg. :)

Kommentarer
Postat av: Tagge

Åh, Gud vad söt den är! Här har fåglarna flugit ur holken mycket tidigare än vanligt. De lever ett farligt liv, de små. Men träden har ett tjockt lövverk som de kan gömma sig i.

Ha en fin dag. :-)

2008-06-12 @ 09:31:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback