Stad och hav

Ni kanske undrar vad som har hänt i värmen här på Västkusten? Igår begav vi oss till Slottsskogen där det tittades på den fina utsikten. Här borde jag ha gjort en ljudinspelning istället för att fota eftersom en mycket högljudd fotbollshejarklack hördes någonstans nerifrån grönskan. Vi vet inte vilka som spelade eller var, men trogna supportrar verkade de ha.



I Slottsskogen tog vi också en fika på Café Bräket. Fisken frågade om vi skulle ta "bordet med påfågeln" som om det vore den naturligaste frågan i världen. Mycket riktigt, där fanns faktiskt en påfågel. Det verkade som om den hade sitt stammisbord. :)



Idag lämnade vi stan och besökte Hönö, Öckerö och Fotö tillsammans med Fiskens släkt. Det verkar som om vi har hittat en ung geocachingförmåga där. Hon var mycket duktig på att hitta cachelådorna, särskilt på de ställen som vi vuxna hade lite svårt att klänga till. När man är vuxen är väl förövrigt en definitionsfråga. Jag köpte månadskort för spårvagnsresor igår och det visade sig att jag har ungdomsrabatt, barn under 26 som jag är. Fisken tycker att detta är väldigt roligt... ;)


Underlig fyr på Fotö!

Kommentarer
Postat av: Elisabeth

Välkommen hit! (Vad konstigt det var att skriva HIT till Västkusten igen...) Ungdomsrabatten är väl trevlig. ;-)

2008-07-06 @ 19:10:13
Postat av: Kaprifol

Tack, tack detsamma! Förstår att det är en stor omställning att komma hem. :) Jo, ungdomar är vi tydligen allihopa... förutom en viss Fisk då.

2008-07-07 @ 07:50:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback