Inspiration, fulhack och vardagen

Igår hade bloggtjänsten jag använder några uppdateringar på gång vilket ledde till att mitt tisdagstema kom upp sent, långt efter att jag hade (försökt) publicera det och annonserat det på Tisdagstema.se (om ni undrar vad som egentligen hände). Annars är saker som vanligt. Jag jobbar på med kurser och med en jämförelse av lite olika mjukvara. Den senare hoppas jag snart ska mynna ut i någon storslagen slutsats som ger lite trevligt extramaterial till en presentation jag ska hålla inom en snar framtid. Ni vet, jag vill få till den där sista ljusbilden man visar på slutet av sitt föredrag och som får folk att trilla av stolarna. Det där lilla extra. :) I mitt sökande efter information idag snubblade jag över ett citat som visar på sann ödmjukhet. Det här: "It's mostly in C, but most people wouldn't call what I write C." Jag skulle kunna ha sagt det om något som jag hade knackat ihop och det skulle vara rätt sant, men det var inte jag som sa det. Det var Linus Torvalds när han släppte Linux 1991 och skapade historia. (Sensmoralen är antingen att de skickligaste programmerarna oftast är de mest ödmjuka - alternativt mest självkritiska, eller så är den att ni som skriver underlig C-kod med en massa inklämda assemblerinstruktioner i ska hålla ut, för er tid kommer. Världen tillhör er. ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback