Jag som bara skulle ha lite fluor

Saker har en tendens att hända på samma gång. Jag hade planerat att vara lite social nu under helgen, hjälpa en kompis att flytta samt därefter grilla ute i vårvädret. Igår däremot tänkte jag bara ta det lugnt, men ödet ville annorlunda. Eftersom jag behövde fluorskölj gick jag en omväg förbi Apoteket när jag skulle hem och råkade då träffa väninnan Vic som bjöd hem mig på soppa och vitlöksbröd samt de sedvanliga samtalen om sminktrender och minneshantering. Vi konstaterade att det aldrig händer något på fredagar, men kom kort därefter på att det faktiskt fanns en förfest dit vi var välkomna. En mycket trevlig fest där det spelades bongotrummor och pratades om onördiga saker. Sedan bar det av till den närmaste studentpuben där jag träffade oväntat många bekanta ansikten, personer som jag inte trodde besökte den typen av ställen, men förmodligen tänker de likadant om mig. Om ingen annan får veta något så kan vi låtsas att vi inte var där, ok? ;)

Idag då, efter några timmars sömn, var det dags för den där flytthjälpen. Några morgonpigga personer steg upp tidigt och flyttade det mesta så vi som kom "klädsamt sent" behövde inte göra mycket mer än att ta åt oss äran. *flin* Sen skulle det då grillas, men då kom regnet. Det slutade med att vi var tre tappra kämpar som tänkte trotsa elementen... tills snön(!) kom. Då blev det ugnsgrillning i min lya istället. Det gick utmärkt det också. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback