Det syns

Idag passade jag på att buggfixa mig. Först skulle jag fixa mina tänder, men tro det eller ej, inga hål. Ett litet under med tanke på hur svag jag är för sött fika. Jag fick dock rådet att vara min egen fluortant för att slippa hål i fortsättningen också. Därefter buggfixade jag min syn och hämtade ut mina nya glasögon. Det var tre-för-en, mycket förmånligt erbjudande, där ett av paren var med solglas i min styrka. Utmärkt, jag har inte kunnat ha solisar sedan jag var 14. Bär jag trenchcoat till så blir jag väldigt spionig och det kan man ju vilja vara ibland. :) Den tredje grejen jag buggfixade var min brist på kulturella upplevelser. Jag började läsa "Dagar i Västra Frölunda" för länge sen och skulle fortsätta nästa gång jag hade ro nog att ta mig till biblioteket nere på stan. Det blev först idag, men nu har jag lånat den, en liten orange bok med en massa tankar i.

Dagens ting jag har kunnat se med min nya skarpa syn: De nya mjuka barren på lärkträden, någons jordorkidé på tredje våningen, en Kolis på en TV-antenn, utsmyckningarna högst upp på kyrktornet och sist men inte minst, en hurtig frisbeegolfare i skogsbrynet. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback