Blåa skyar ovanför

Varmaste dagen på länge. Studenterna hade grillfest och poolparty och jag vet inte vad i den gassande solen. Själv tog jag en glass med Vic, men passade även på att tvätta, källsortera, räkna ut dimensionen på några vektorrum och prova en ny sorts matgryn. Hjälp, jag låter lite som personen i studentsången "Överambitiös" (hurtbullen som går upp kl 6 och äter gröt med müssli på för att därefter göra morgongymnastik och plugga mekanik innan skoldagen börjar), men jag lovar er, det är inte så illa. ;) Grynen var en glad överraskning. Jag tänkte att jag skulle prova quinoa för att det lät roligt, men jag visste inte vad det var för något. När jag väl kokat dem såg att det var något jag ätit i sallad tidigare, utan att veta namnet på de små kornen. Quinoa, alltså. Det ser roligt ut (som fågelfrö) och man bli mätt av det. Perfekt. :)

image311
Talgoxarna Talge och Talgelina ser allt det gröna veckla ut sig.

Kommentarer
Postat av: Elisabeth

Vilka härliga bilder. Jag vill också vara i Sverige och delta i den allmäna vårglädjen.

2008-04-20 @ 21:26:05
Postat av: Tagge

Åh, vilka helt underbara bilder. Här slåss talgoxar och pilfinkar om favoritholken. Solen skiner. Ser ut att bli en vacker varm vårdag.
Ha det fint.

2008-04-21 @ 08:27:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback