Stillsamhet

Jag gick på bondemarknad idag och köpte nyskördad majs för att kunna tillaga den rituella "nu är det höst"-middagen som enbart består av majs med lite smör och salt. En bukett dahlior blev det också förstås, såna där blodröda och dramatiska. På väg hem från stan gick jag in på ett litet galleri där jag inte har vågat titta in förut. Det hölls en utställning av konsthantverk och en dansk konstnärinna visade hur hon hade gjort sina vackra broderier. Spännande! Nu på kvällen blev jag bortbjuden på trevlig fika. Det gillas. Jag tror att jag behöver sånt här som avkoppling till allt det logiska och det tekniska.

Missa inte... "American Splendor" på TV2 kl 21:15, ni som har TV. :) Underhållande film om en sur serietecknare och hans nördiga vänner.

Kommentarer
Postat av: Tagge

Tack för filmtipset. Den var verkligen sevärd.

2007-09-30 @ 11:01:39
Postat av: Kajsa

Jag såg american splendor. Fast jag hamnade liksom mitt i den och förstod ingenting. Men det gjorde inte så mycket. För den var underhållande. Speciell. Lite gullig sådär. Speciellt när han blir arg över att det uppkommer andra i samma stad med "hans" namn. Då skrattade jag. :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback