Serietips: Wapsi Square

Jag sov nästan dubbelt så länge som jag brukar och jag drömde för en gångs skull inte om kod vilket jag har gjort ett flertal nätter den sista tiden. Idag ska jag inte göra något nyttigt alls, bara ha det trevligt och ta det lugnt. Jag fick ett infall att fortsätta läsa gamla webbserier som slutat läsa mitt i. Wapsi Square är en av dem, den slutade jag följa för något år sedan trots att jag egentligen gillade den. Det är ingen idé att försöka hoppa in mitt i den komplicerade handlingen, utan läs den från början istället. Handlingen kretsar kring muséiarbetaren Monica, hennes vänner och deras liv. Till en början handlar det mycket om vardagliga händelser, men när muséiföremål vaknar till liv och mytologiska monster kliver in i handlingen blir serien en rätt otäck saga. Anledningen till att det funkar är att läsaren under den inledande delen av historien har fått lära känna Monica och de andra... och i de märkliga situationer de hamnar i beter de sig precis som man skulle kunna förvänta sig, så trots allt blir berättelsen trovärdig. Den är dessutom väldigt rolig på sina ställen. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback