Nörda ner sig

Jag har blivit tonåring på nytt, har suttit hela dagen med mina hörlurar och ett litet skissblock, läst Bugtraq  och rynkat pannan. Inte för att det var det enda jag gjorde i yngre år, jag spelade piano, teater och målade också... men tidvis satt jag där vid datorn och var nördig. :) Det är roligt att upptäcka att det fortfarande är kul, att jag inte har tröttnat. Apropå ingenting ska jag byta arbetsrum till ett precis likadant, fast närmare mina kollegor. Det sägs att det är för att underlätta samarbetet (som det är nu sitter jag lite avsides), men jag har mina teorier om att det är för att jag ska hamna närmare kaffeautomaten. ;)

Tycker att det är på tiden med lite dagens...
Kaffevana: Att beställa en soja-latte och hälla mjölk i den. *fniss* Inga namn nämnda. ;)
Remix: "Disease" med Ayria, mixad av Razed in Black till en underbart poppig historia.
Goda råd: Du som kör MIT Kerberos (krb5) bör patcha direkt. Det finns en rätt läskig bugg i kadmind (som jag känner till bara för att jag suttit och ritat scheman över hur den yttrar sig och vilka motåtgärder som finns).

image178

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback