Godtycklig kod

Tänk så mycket bra det finns därute. Oval t.ex, ett utmärkt arkiv där man kan söka upp kända säkerhetshål och se vad som ligger bakom, allt mycket fint och logiskt beskrivet med XML. Precis vad jag behöver just nu! *slänger lite med håret och utropar: det här är ju bara sååå hösten 2007!* Gå in här och sök på 127, bara för att ta ett exempel, så ser ni hur smidigt det är. Just 127:an är en liten otäcking. Orden "allows remote attackers to execute arbitraty code" får nackhåren att resa sig på mig. Huuuu så otäckt! Vad det betyder är att vem som helst med internetuppkoppling kan göra vad som helst med en dator som har denna svaghet. Nå, över till något lättsammare. Jag ska ge en lektion i diskmatte, eller diskret matematik, som det egentligen heter. Vic lärde mig det här knepet. All ära till henne! :)

image176

Kommentarer
Postat av: Elisabeth

Haha, vilket bra knep. :D

2007-09-04 @ 22:41:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback