Ett öppet brev till den jag var för fyra år sedan

Kära Kaprifol version 2003,
jag skriver angående den XML-parser du skrev när du höll på att lära dig Java. Du och din labbkompis måste ha slitit hårt då ni inte hade programmerat i Java förut. Jag tycker inte att parsern är dålig, inte alls, men jag har vissa synpunkter på din dokumentation. För det första är vettiga filnamn viktigt. Att döpa filer till "Gammal" och "Demo" håller inte riktigt. Sedan är det även viktigt att kommentera koden så att den blir läsbar. Någon ytterligare form av skriftlig dokumentation hade även det underlättat förståelsen. Du måste förstå att jag börjar bli lite till åren och inte längre kan minnas exakt vad funktionerna jag skrev 2003 gör. Jag tackar dig dock för att du skrev denna parser som sedan föll i mångårig glömska. Jag blev glad när jag idag på mitt arbete upptäckte den. Den kommer efter omskrivning att bli en utmärkt del av mitt nya projekt.
Med vänliga hälsningar,
Kaprifol version 2007


Kommentarer
Postat av: Elisabeth

Åh, 2003. Long, long time ago. Måste väl nästan varit lite nostalgiskt att hitta den där filen (?).

Postat av: Kaprifol

Ja, det var lite mysigt. Sen var den till nytta och glädje också (och det var inte bara en, utan en hel liten drös filer :).

2007-09-10 @ 21:30:35
URL: http://kaprifol.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback