Dagens hyllning

Jag tänkte börja dagen med att hylla Microsoft för deras datasäkerhetstänkande. Satte ni kaffet i halsen nu? :) Saken är den att MS numera inkluderar säkerhetstänkande i sin utvecklingsprocess. Här går det att läsa mer om processen och här kåseras det om den i bloggform. Jag tycker att det är hedervärt att de försöker. De modellerar hot med träd (så som jag gör :) och de gör tester och utvärderingar. Att nån liten bugg ändå slinker igenom då och då får vi väl leva med, men jag tror att det kan bli färre i framtiden om de fortsätter med det här. Way to go! :)


Förövrigt...
undrar jag vad som är grejen med last.fm:s eviga scriptfel. En filström ska strömma, inte hänga sig.


Kommentarer
Postat av: Tagge

Gillade kåseriet. Vissa saker blir lite mer begripliga för den oinvigde.

2007-09-10 @ 12:40:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback