Baciller!

Min Fisk har åkt hem, men det ska inte dröja alltför länge tills vi ses igen är tanken. Jag har både Västtrafik-kort och fribiljett till några göteborgsmuséer så jag har all anledning till att resa dit. ;) (Nejdå, Fisken, ingen fara. Jag väljer fortfarande dig framför konstmuséer och det är en mycket stor komplimang ska du veta. :)

Vi ägnade helgen åt att bli brakförkylda och få feber som vi botade så gott det gick med ingefära och Star Trek. Jag tyckte också att det var dags, såhär efter att vi känt varandra i mer än 7 år och varit ihop i snart 1,5 år... att stå för min musiksmak. Vi gillar båda att lyssna på musik och jag brukar annars välja sådant som jag vet på förhand att båda tycker om, men den här gången blev det min jobb-playlist (mitt sanna jag!) och den verkade gillas. :)

Nu till veckan ska jag försöka studera lite på kvällarna har jag tänkt. Meningen är att jag ska skriva en tenta till vintern (och ev två till våren) samt försöka få klart några labbar om tid och ork finns. Mitt studentskap just nu är högst frivilligt och bara för att jag ska kunna få en bättre examen än den jag har möjlighet till nu... och tro mig, frivilliga studenter pluggar sämre än andra, speciellt om de jobbar heltid samtidigt. ;) Nå, eftersom det bara är en liten tenta och nån enstaka poäng till som behövs borde det faktiskt gå att fixa. Veckans andra plan, förutom plugg och jobb är att jag ska hämta ut mitt nya ID-kort och bara hoppas att jag inte ser ut som en fängelsekund på det.

Nu ska jag kurera mig så att jag orkar skriva kod på mitt fina jobb imorgon. I fredags hade jag byggt upp stora logiska strukturer som jag sammanfogade enligt nån tanke jag hade... De hamnade lite snett och fick fel noder som föräldrar och allt vad det var, men jag kom på en möjlig lösning och klottrade ner den i pseudokod. Ska ta och testa den imorgon och hoppas att det håller, annars är nog en rejäl uppstrukturering av koden den bästa metoden i fall som detta. (Som att ringa Anticimex, typ. :)

Kommentarer
Postat av: Elisabeth

Ojoj, Västtrafikkort (vilket av dem alla månntro?), det är inte illa det. ;-)

Postat av: Kaprifol

Bara ett simpelt hundrakort iofs, men ändå... jag måste lixom till Göteborg igen bara för att få använda det. ;)

2007-09-16 @ 21:28:30
URL: http://kaprifol.blogg.se
Postat av: Fru Sunnanbo

www.vastrafik.se!

2007-09-17 @ 21:12:01
URL: http://frusunnanbo.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback