Lura ut

Reverse engineering är konsten att få ett system att avslöja hur det fungerar. Nåt i den stilen. Det kan användas i samband med industrispionage, men det är även en bra teknik om man ska förstå något utan manual. Här hos mig reverse-engineeras det en hel del kan jag avslöja. Var SELinux lägger sina config-filer och vad den döper dem till är inte så jättelogiskt, tycker jag, men jag är nåt på spåret nu.

Igår var jag och Fisken ute och åt med hans kollegor - ett sällskap som bara jobbar i Sverige en kortare tid och som vi guidade runt lite. Den svenska kylan var inget de var så jätteförtjusta i, men vem är det, egentligen? Å andra sidan har vi varken monsuner eller särskilt farliga djur här. Alltid nåt. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback