Bryt upp, den nya dagen gryr!

Imorgon byter jag arbetsrum! Det gäller att passa på nu när jag inte är fullkomligt uppslukad av något utan faktiskt kan ägna någon timme åt flytt. Det är min exjobbshandledares gamla rum jag ska ta över, komplett med ett smärre datasäkerhetsbibliotek som jag ska få vaka över nu. Både mysigt och praktiskt, jag har nära till referenslitteratur (behöver aldrig lämna rummet) och slipper dessutom ett tomt rum som det ekar i. :)

När jag har flyttat på mig ska jag fortsätta med logikträden som jag höll på med förut. Policylabben som jag har jobbat med de senaste veckorna läggs på is nu. Det var ett vettigt beslut eftersom SELinux i kombination med vad vi kör i övrigt var en instabil kombination.

Dagens...

Uppfinning: Det smartaste sedan det färdigskivade brödet och det flytande plåstret: cashewnötter med crème fraîche-lök-kryddning. Mmm!
Barn-på-nytt: Jag, ju. Vill gå på maskerad! Kan ingen fixa en halloweenfest till mig lite snabbt? ;) Iofs är det bara några veckor till personalfesten med spöktema. Jag är tillsagd att se läskig ut på det sätt som jag finner bäst.
Möbel: De smarta borden i labbsalarna. De är formade så att två personer får plats framför samma dator utan att behöva trängas (många datorlabbar görs av två studenter tillsammans) och dessutom är de så hållbara att labbassistentens assistent, d.v.s. jag, kan sitta uppflugen på dem utan att de kraschar. *s*
Småskryt: Värt att notera är att jag idag lyckades lösa ett till synes olösligt problem på två timmar av den enkla anledningen att jag blev tillsagd att låta bli det för att det var hopplöst. ;) Vänta nu... Det kanske låg lite omvänd psykologi bakom där? Tänk att jag går på det varje gång. *s*

Kommentarer
Postat av: Oskar

Cashewnötterna låter mums! Den som ändå inte var allergisk mot nötter...

Postat av: Tagge

Det där sista fick mig att tänka på en liten dikt av Wava Stürmer:

Den gången
klarade jag ribban
för att du satte den högt
så högt att du inte trodde.
Annars
hade jag aldrig klarat den

2007-11-01 @ 11:29:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback