Utsyltad

Mina kollegor har så mycket fint på sina dörrar. Det vanligaste är att ha en snurra där man kan vrida en pil för att peka på var man är just nu, t.ex. "På möte" eller "I föreläsningssalen". Sedan är det också populärt att ha en skylt med tider då studenter får komma och ställa frågor, typ "Måndagar ojämna veckor med fullmåne mellan 8 och 8.05".

Jag skulle ha en snurra med alternativ som "I hackmode", "In da lab", "I fikatagen", "I extas" och "I panik". Sen skulle jag vara tydlig med att studenter, kollegor, vänner och bekanta är välkomna precis när som helst med sina frågor. Jag tycker om att bli frågad om saker och ting.

Förövrigt var jag på möte med min datorförening igår. Jag och några andra gamla styrelsemedlemmar satt i stofilhörnet och höll tummarna för att vi skulle få ansvarsfrihet. Det är alltid olidligt spännande även om man vet att man kommer att få det. Efteråt konstaterades det att jag nu är ansvarsfri (ansvarslös?) och inte längre insyltad i föreningens arbete... vilket innebär att jag är utsyltad. Det tycker jag är ett alldeles utmärkt ord. :)

Kommentarer
Postat av: Tagge

Haha... helt underbart ord.. "utsyltad".

2007-11-29 @ 11:56:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback