Tant på stan

Det är en fin mulen söndagsmorgon och jag lagar varma smörgåsar och dricker skånerostat kaffe. Under tiden lyssnar jag på Marilyn Mansons senaste skiva, den "vuxna", sorgsna skivan om hans skilsmässa. Passar utmärkt med sånt vemod till vädret tycker jag, men i övrigt kan det nog bli en ypperlig dag. Planen är att städa ur min garderobsröra och få nån ordning där. Jag började igår, men det har mest blivit värre. Efter moget övervägande kom jag fram till att växthuseffekten inte kommit så långt att jag behöver frottélinne och sarong i november så sånt ska packas undan. Sen på eftermiddagen ska det pluggas, jag är ju trots allt deltidsstudent (och inte bara för att få billigare käk på Burger King ;).

Jag hörde just av Fisken som var på tre geocachingsammankomster igår varav det ena var ett nattevent. När man hör sådant känns gårdagens hurtshopping lite mindre hurtig. Vad som hände var att vi (tre barnfria ungdomar) fikade på barnvagnsfiket nummer ett. Egentligen tycker jag om barn, men inte de som är ohängda. Till slut fick någon nog och räckte ut tungan åt en arg liten unge som kom av sig helt, slutade skrika och gick och lekte istället. Antagligen kom förvåningen av att tanter inte får räcka ut tungan, men det var så att säga i nödvärn... :)

Efter detta började den storstilade shoppingen som resulterade i benvärmare, fina vantar och ett knallorange nagellack (den färg jag länge har saknat i min samling). Eftersom shopping är tröttande fick vi (nu två hurtbullar kvar efter att en gått hem) stärka oss med en riktigt maffig pizza. Det var livemusik på pizzastället och höjden av mysigt. Därefter stack vi hem för att vila upp oss inför kvällen... var det tänkt. Jag upptäckte till min fasa att jag hade vräkt ut innehållet i mina garderober över hela sängen samt resterande möbler. Gahh! Nåväl, på kvällen blev det teater, en smal pjäs som bara de riktigt kulturella gick och såg. Väldigt intressant och bra, måste jag säga. En fin avslutning på dagen. :)

Kommentarer
Postat av: Fru Sunnanbo

Bra där! Ungar ska ha hyfs!

Postat av: Kaprifol

Har frun sagt det så är det så. :) Tack för hjälpen med utredandet av hattens innandöme, förövrigt.

2007-11-04 @ 12:09:46
URL: http://kaprifol.blogg.se
Postat av: Blaufish

Ja, aktiv från 8.30 till 2.00 är ju inte så illa, även om några av timmarna var bilkörning och tuggande av thaimat... :) Var en riktigt bra dag faktiskt.

2007-11-04 @ 20:21:32
URL: http://blaufish.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback