Färgat och fint

Dagens...
Finaste: Mina diagram! Jag har gett upp att felsöka dåligt genererade databastabeller fulla med siffror. Nu har jag dem uppritade med färgfält där olika färger betyder olika saker (de tuffaste noderna, rotnoderna, fick vara hallonrosa). Det är betydligt lättare att hitta buggar nu och jag blir glad av färgerna. Ibland behövs det så lite. :)
Tyngsta: Skeletteländet som skulle släpas tillbaka till sitt hem. Dags för mig att börja styrketräna kanske?
Godaste: Skvallerlunch med väninnan på husmansstället där militärfolket brukar äta... och så vi då, när det är nåt speciellt. :)
Synligaste: Den där kolumnen har ett grönt fält. Det ska den inte ha. A-ha! Felaktig data hittad! Illgröna buggar kan inte gömma sig för mig. ;) Nej, allvarligt talat så är det här med färgfält inte så ovetenskapligt som man kan tro. Kolla in nätverksanalysatorn Ethereal/Wireshark nån gång. De var före mig med att förtydliga saker med färgfält och de gör det i mitt tyckte väldigt bra. (För hur bra en loggfil än må vara spelar det ingen roll ifall den är oöverskådlig.)

Kommentarer
Postat av: Tagge

Grattis! Det var smart gjort det där med färgerna. :-)

2007-11-26 @ 16:59:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback