Törnrosa

Det är en så frodig grönska utanför mitt kontorsfönster nu att det känns som att sitta i ett växthus, eller som att vara Törnrosa i det överväxta slottet. Undrar om Törnrosa också hade en CPU-fläkt inkilad i fönsterblecket? :)

Den här veckan har jag en del att göra, närmare bestämt: tre föreläsningar, tre möten, en intervju, ett seminarium och två deadlines (nej vänta, tre blir det) + 40 timmars exjobb. Så brukar mina veckor se ut så om jag verkar stressad eller ler lite stelt vet ni varför. Dock skulle jag aldrig vilja plocka bort något av allt det jag gör. Det är roligt hela tiden. :)

Nu ska jag ta och skriva vidare på exjobbsrapporten. Den växer fram, sakta men säkert. Skulle gärna koda lite också, men jag har som jag berättat tidigare inte möjlighet att göra det jag behöver göra och trial-and-error brukar bli mycket tidsödande när man har med ny hårdvara att göra. Igår fick jag däremot koda en hel del, men inte på exjobbet utan till kogpsyk-kursen. "Meh, orka scripta" tänkte jag och skrev ett javaprogram istället, så nu kan jag snabbt och lätt skapa små diagram (ASCII-grafik!) över reslutatet i våra experiment i projektet där. Jag är lite nöjd, faktiskt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback