Teknikstrul

Min exjobbsdator installerade uppdateringar under natten och nu har jag inga drivrutiner till ljudkortet av någon anledning. Mitt exjobb behöver inte ljud för att fungera, men det behöver jag: ingen webbradio, inget exjobbande, så är det. Datorklockan går förövrigt en timma och tio minuter fel helt plötsligt vad det nu kan bero på. Hade jag möjlighet skulle jag installera om operativsystemet (ni kan ju gissa vad jag kör), men min utvecklingsmiljö bygger på ett virrvarr av dll:er flyttade hit och dit, borttagna och nytillkomna... Jag vill alltså inte röra något nu utan backuppar ofta och hoppas på det bästa.

Nu ska jag exjobba en stund och sedan gå på möte. Sen är nog planen att gå hem tidigt eftersom jag fick ont i huvudet av lunchjobbet. Att jobba lunch utan att få mat är ingen höjdare, även om det var kul jobb: barnvakta liten elak robot som skulle demonstreras på en tekniktävling för åttondeklassare. Jag fick snabblaga den lille stackaren med lite ståltråd mitt under pågående demonstartion förövrigt och det gick bra. Var bara ett ben som lossnat.

PS. Jag tror att duggan i entreprenörskap gick bra, men jag vet inte ännu. Jag kom iaf ihåg de fyra P:na: pris, plats, produkt och promotion. Alltid nåt. :)

Kommentarer
Postat av: Anonym

är inte det 4 p:n?

2007-05-24 @ 18:37:12
Postat av: Kaprifol

Nu är det ändrat till fyra. Matte har aldrig varit min starka sida. ;)

Postat av: annatula

ibland är de 5, de har lagt till "personal" de senaste åren.
_Hur_ elak var roboten?

2007-05-25 @ 14:46:34
URL: http://lkpg.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback