Sista!

Jag har ännu inte tillräckligt med kaffe i mig för att fungera perfekt, men det börjar bättra sig. En kopp till så. :) Sen kan jag nog klara mig igenom några fler artiklar om riskanalys. Det blev lite småsent igår eftersom det var melodifestival (semifinal i den Europeiska tävlingen). Bulgarien, Moldavien och några till bidrag som var OK tog sig vidare, men på det stora hela så sållades både de bra (Cypern, Tjeckien och Andorra, alla med refräng och lite kläm i) och de knasiga (DJ Bobo, du var min idol!) bort till förmån för de mer intetsägande bidragen. Jag undrar vad Elisabeth tycker om det. Hon bloggar vanligtvis flitigt om melodifestivaljippot, men hennes dator mår tydligen inte så bra just nu så jag sitter handfallen och utan information. (Update: Där är hon igen! Jag är räddad! :)

Det är värt att notera... att jag har min sista föreläsning idag. Jo, den allra sista. Nu har jag visserligen en del kurser kvar att göra klart och jag kommer säkert att läsa någon kurs på skoj när jag blir äldre, men detta är den sista ordinarie föreläsningen tillhörande min utbildning, kan man säga. Undrar hur jag ska fira det? Jag har hört talas om folk som dricker champagne längst bak i föreläsningssalen, men nu är vi inte mer än runt 30 pers på den här kursen så det ser nog lite illa ut. :)

Kommentarer
Postat av: derfian

Mot alla mina principer hade jag faktiskt TV:n på under ESC-kvalet, så jag måste få påstå att Tjeckiens bidrag (för det var väl dem som försökte spela hårdrock?) var bland det tråkigaste jag sett och hört på mycket länge. Så mycket potential, och inget blev det av det :(


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback