Otäckt kryp

Jag har strukturerat om min rapport lite. Det är ett stort och tungt dokument, men tackochlov finns det mycket jag kan jobba med där medan jag försöker komma på ett sätt att få agentprogrammet att funka. (Problemet ligger egentligen inte i min kod, utan i ramverket, men hursomhelst måste jag hitta en alternativ lösning istället för den jag har knackat ihop). Min nuvarande plan är att jag gör klart rapporten så gott det går och sedan ägnar mig åt agenten de sista veckorna. Den lär inte bli det säkraste system som byggts, men bara jag kan motivera det och påvisa eventuella svagheter ska det nog gå vägen. Jag har lusläst min projektbeskrivning och jag ska göra en säkerhetsanalys inte i första hand bygga ett program. Byggandet är bara en extratrevlighet, eller vad man ska kalla det. :)

Dagens...
Bugg: En attans geting som flög in genom fönstret och ställde till kaos härinne. Gillas inte!
Anteckning: "Till mig själv: Låt inte användaren skicka applets!" Jag försöker hela tiden undermedvetet designa in en möjlighet för mina tänkta användare att skicka upp skadliga applets till kortet, men nej, mitt goda jag vinner. Inga bakdörrar i min prototyp. :)
Musik: Psykedelisk fluff-musik, det är ju sommar. :)
Fredagsuppror: Nu är det minsan jag som går och fikar och njuter av solen! Sådetså!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback