Mycket att göra

Jag har varit på en givande gästföreläsning där en företagsledare berättade om sitt liv, jobb och om hur det en dag blev alldeles för mycket med jobbet och all stress. Det var intressant att höra och gav en tankeställare. Att ta det lite lugnare är nog en god idé, precis som att det kan vara bra att låta andra hjälpa till när något ska göras som du inte måste göra ensam (du bara tycker att det är enklast om du gör det själv :).

Det har varit möten och inlämningar och sådant också, alldeles för mycket egentligen och imorgon är det en deadline till. Ändå känns det bra just nu. Jag är inte för mycket efter med något och kan fokusera på exjobbet. Bara jag får mig en stor kopp kaffe nu så ska jag börja referera till alla artiklar jag har tuggat mig igenom. Det duger ju inte att bara ha kod och analyser att vifta med, det behövs teori också, förstås.

"Min" förening fick förövrigt en ny styrelse igår (de tillträder i augusti, kan nämnas), en yngre sådan än jag hade väntat mig då det brukar vara svårt att få yngre förmågor att våga ställa upp. Jag önskar er all lycka till! :) *flyger fri iväg, sätter sig i ett träd och kraxar glatt*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback