Gott intryck

Det gick alldeles utmärkt med den lilla "PR-kuppen" idag. Informationen om att studentföreningar fick tillfälle att presentera sig för de blivande studenterna hade inte nått ut till speciellt många föreningar så det var en väldig tur att vi fick reda på det av en slump och dök upp på eget bevåg. Det hade ju varit synd för de små nya att inte få träffa Sveriges största och äldsta akademiska datorförening, eller hur?

Jag gillar reklamjippon och kommer att sakna det en del när jag slutar som ordförande. Jag är av åsikten att allt som ger en positiv bild av oss och får oss att synas är bra publicitet. Detta har lett till att jag har fått lärarstudenter att förskräckt springa iväg ("Nejnej, inte jag... inte en datorförening! Nejnej!"), jag har viftat med en banderoll och fastnat i den och jag har även lagt pärlplattor med konststudenter som en del av en installation de genomförde... och vi syntes! Jag hoppas att mina efterträdare samt alla snälla som har hjälpt till under åren kommer att fortsätta med det här, för det är ju roligt!

Trots det korta varslet hann styrkorna mobilisera sig och när det väl var dags var vi ett litet sällskap utrustade med flygblad och diverse kuriosa i form av en gammal räknemaskin, en O2:a (förmodligen världens sötaste dator, den lilla blå), lite datorböcker, en laptop som visade inspelade föreläsningar samt ett gammalt kärnminne. Vi är trots allt en förening från 70-talet, den gamla skolans datornördar så att säga, och det är inget att sticka under stol med, tycker jag. Det är ju vår historia som gör oss speciella. Beskökarna verkade tycka att det var lite spännande med oss och vår märkliga lilla utställning. Efter en stund vågade de sig fram för att kika på böckerna och titta inuti O2:an. :)

image85
Kom och se! :)

Kommentarer
Postat av: derfian

Jo, trots de korta förberedelserna så tycker jag att vi gjorde bra ifrån oss. Heja oss! :-)

2007-05-23 @ 21:58:02
Postat av: Andreas Olsson

Ack, dessa räddhågsna lärarstudenter :-)

Postat av: Kaprifol

Faktiskt, vi börjar få in lite vana och den här gången var det ju småteknologer vi skulle prata med. De är betydligt enklare att ha att göra med än datorrädda personer. *s*

2007-05-23 @ 23:01:42
URL: http://kaprifol.blogg.se
Postat av: marjo

Hoppas de alla går med... vi borde förövrigt få stålar av universitetet för god PR, jag tänkte mest på att vi inte lyckades skrämma bort dem under en hel timme.
(impad av tjejen som vågade åka hiss med mig och knata själv genom tankegången..jag hade inte vågat gå med mig)

2007-05-24 @ 18:43:18
Postat av: Thomas Axelsson

Jag ville ju se RPG-tunneln =( PS.
Man kunde tydligen ha en inline-funktion med samma namn i två headers och kompilatorn valde en av dem. Kruxet var att de va tvungna att ha samma kropp :P

2007-05-24 @ 19:35:56
Postat av: Marjo

Thomas: det är bara att komma och kolla när du vill, skicka ett mail till marjo151 (a)gmail.com så kan jag guida dig..
(eventuella stavfel skylls på de carlsberg som anföll mig)

2007-05-25 @ 02:11:57
Postat av: annatula

På ceum hade vi besök av Elsa-Karin Boestad Nilsson, hon var sötare än O2:an, och det var hennes karl också!

2007-05-25 @ 14:42:03
URL: http://lkpg.nu
Postat av: Kaprifol

Åh, Besk-damen? Vad häftigt! Hon är verkligen en förebild. :) Thomas: Börjar du plugga här så får du se den och annars så ställer ju Marjo som sagt upp som guide (jo, det var bra modigt att nån vågade följa med ner i källaren *s*).

2007-05-25 @ 21:39:03
URL: http://kaprifol.blogg.se
Postat av: Thomas Axelsson

kaprifol: jag har nog inte modet =p (stackars tjej! =o) Och när han stavar sådär när han är onykter, vad kan han då göra när han inte är det =O marjo: jag fegar ur :D Ja lyckades iaf regga mig på webkom (axl), tur att man slapp emacs =p, nu ska man bara lyckas hantera det, verkar rätt knepigt (jag gillar komman btw), ingen phpBB-frontend? (oops, ja kan glidit från ämnet lite mkt här =|)

2007-05-25 @ 23:13:20
Postat av: Elsa-Karin Boestad-Nilsson

Jag vill ge en komplimang till Tord-Göran Hallberg dels för hans fantastiska bok "IT gryning" och dels till all IT-CEUMs personal för det intressant museet, som vi besökte i våras!

2007-11-22 @ 13:45:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback