Dags att bli syo nu?

Jag måste säga att jag är ganska bra på att planera mina studier, faktum är att jag är bättre på det än på att studera. Jag borde bli syo eller arbetsförmedlare för att få nytta av denna egenskap, men det tänker jag inte bli. Jag kollade just på mina studieplaneringar för att se hur jag ligger till. Ja, jag har två för jag vet inte vad jag vill bli när jag blir stor. Det är så svårt att bestämma sig. Som det ser ut nu kan jag (om jag klarar det jag åtagit mig den här terminen vill säga) snart ta en lång semester och sedan är jag datalog. Detta bygger dock på att jag får räkna in kurser som "Mask, myt och rörelse genom dramakommunikation" i en datalogexamen, men det tyckte syon gick bra "om jag absolut ville". Jag tycker att om man har pantomimat Pallas Athena i en ljusblå betongmask förtjänar man att ha med det i sin examen. :)

Mitt andra alternativ är att under sommaren läsa in två valfria poäng samt en uschlig* mattekurs så är jag något ännu finare som har ordet teknologie i sig. Sen har jag fyra gamla datakurser där jag bara har något litet moment kvar (en åttondels labb, en pyttig tenta, sådana saker) som jag nu kan strunta i om jag vill, fast det känns dumt att ha halvfärdiga saker kvar (ifall de är rimliga att klara av, vill säga) så jag ska göra klart de kurserna också innan jag räknar mig som färdig. En liten bit in på hösten borde jag vara klar och då hittar jag säkert något nytt spännande som jag vill göra.

Imorgon är det seminarium. Jag tycker inte att jag gör annat än går på sådana, men det är allt rätt åt mig som valde tre projektkurser samtidigt av misstag... ;)

* Det finns iofs uschligare saker att studera så jag ska inte klaga. Matte är iaf vackert. Ekonomi däremot skulle jag vara direkt olämpad för. Uuhhh! :)

Kommentarer
Postat av: Busk

Men ekonomi är mycket matte också, har jag märkt. Inte för att ekonomi entusiasmerar mig så hemskt mycket, trots att jag läst 10p av den varan. (Är det dumt att säga så om man ska vara kassör, förresten?)

2007-05-22 @ 10:46:16
Postat av: Elisabeth

Jaa du. Ekonomi ska man akta sig för.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback