Vad hittar vi väl där?

Det slog mig att min agent måste göra två saker: dels fylla i formulär och dels prata med kortet. För de olika sysslorna lämpar sig helt olika tekniker så frågan är om man kan få agenten att vara ett enda program. Efter att ha spånat och skissat kom plötsligt en lösning farande, en sån där lösning som man egentligen ska vifta bort. Den bestod av (håll i er nu) en bat-fil (såna där som min pappa och jag skrev på 80-talet), ett grafiskt litet javaprogram, tredjepartsmjukvara för formulärifyllning (eller hemknackad, den litar jag nog mer på), plattformen GPshell, en tempfil som måste städas bort sen, nån signerad jar-fil kanske... och sen kan man toppa det med en drös javascript om man vill göra ett plugin av det. Hu, så hemskt! Iofs kommer det att se snyggt ut för användaren som ser ett grafiskt gränssnitt av något slag och inte allt som dväljs där under. Toppen av ett isberg är bara förnamnet, men så får det väl bli om min miljö ska stödjas. Jag tror att det kan bli rätt ok, men det gäller ju att hålla tungan rätt i mun med så många delar. (Sluta nu genast att fnissa åt tempfilen, datat i den kommer att vara krypterat så du har ändå ingen chans, men jag vet, jag ska försöka undvika att ha en sån. :)

Idag...
  • Åt jag på lunchrestaurang för att det är måndag och då behöver man göra nåt lyxigt
  • Firades Superroots födelsedag med glass (han fyllde jämnt delbart med 2)
  • Fick mina kontorsväxter grönt te att dricka för det tycker de om
  • Åtog jag mig att handla två kilo smör + resten till våffelkvällen imorgon (de på snabbköpet kommer att stirra och då ska jag se ut som om jag har tänkt att äta allt själv, "160 våfflor ja, det var bra så, jag är lite fikasugen idag". :)

Kommentarer
Postat av: Poj

Fast superroot fyllde inte jämnt delbart med 2, det har jag från säkra källor. Han fyllde jämt delbart med 5.

2007-03-26 @ 17:53:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback