Utmaning: 2 och 7

Jag är utmanad av Elisabeth och ska nu lista vad som har hänt i mitt liv de år som har en tvåa eller sjua i sig. Givetvis får ni andra anta utmaningen ni också. :) Det här var ju onekligen en skojig egotripp.

1987: Jag och min bästa kompis som är som en lillebror för mig är kvarterets busfrön. Vi har en koja som heter Läderlappshuset. Batman är förstås den stora idolen. :)

1992: Det var nog nu jag började spela piano. Jag var med i en pianogrupp vilket är det klart bästa sättet att lära sig på, enligt mig. Vi fick nämligen redan från början lära oss att lyssna in varandra och anpassa oss. Jättekul var det. Jag minns första lektionen: så håller man händerna på pianot. Hur? Som om man hade en tennisboll i varje hand.

1997:
Om jag hade varit en karaktär i en high school-film hade jag varit Den konstnärliga tjejen. ;) Förutom det gjorde jag min första hemsida på julafton 97. Detta var upptakten till något jag inte kunnat ana. Efter att ha gjort enkla hemsidor en tid ville jag lära mig JavaScript för att få sidan mer interaktiv. Jag blandar ihop begreppen och säger till en kompis att jag ska lära mig Java. "Då kan du väl lika gärna koda C++", tycker han och jag sätter igång att försöka lära mig, helt omedveten om att detta är riktig programmering och ingen webbteknik... men då är det redan 98.

2002: Jag flyttar hemifrån och börjar plugga datorteknik (dels för att Fisken sa att det var bra, detta är då långt innan vi ens träffats IRL). Man kan lugnt säga att flytten är den största förändringen i mitt liv hittils.

2007: Jag exjobbar, läser de sista kurserna och ser tillbaka på en brokig utbildning full med en massa roligheter och inser på samma gång att jag snart är stor och måste hitta ett jobb. Ett riktigt! Hjälp!

2012:
Jag är 29 år och egen företagare inom IT-säkerhetsbranschen. När nån har problem ringer de mig, inte Poolia. Jag är som snubben i "Firewall", fast coolare och jag har en liten trädgård där jag odlar rabarber och gör goda pajer på sensomrarna. Jag och Fisken har tagit sjukt många geocache:ar nu. *fniss, fniss* Ok, jag är ingen spådam. Vi får väl se vad ödet fixar åt mig. :)

Kommentarer
Postat av: Annen

Har också gjort den här utmaningen och jag tyckte att det var kul att du hade tagit med 2012 så det gjorde jag också :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback