Två krokodiler och en marginal

Jag hittade den sötaste lilla anteckning på en lapp i min kryptobok. Det är Vic & N som har försökt att lära mig reglerteknik, närmare bestämt formeln k < Am.

"I världen finns en liten krokodil, en stor krokodil och amplitudmarginalen. Den stora krokodilen äter upp Am, men den lilla kan inte för den är fastspikad i väggen. Det är därför den är så liten."

Lilla k är alltså den lilla krokodilen med väggen bakom och mindre-än-tecknet är den stora. Lite långsökt måhända, men tro mig, den formeln lär jag aldrig glömma. :)

Kommentarer
Postat av: Marx

Jag är sannerligen imponerad. Inte för att vad jag vet vad en amplitudmarginal är, men om den har spikat upp en krokodil på väggen och blir uppäten av den krokodil den missade att spika upp så låter den klart intressantare än vad jag hittils trodde om reglerteknik ;)

Postat av: annatula

Jag kanske också vill läsa reglerteknik!

2007-03-08 @ 14:36:56
URL: http://lkpg.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback