Tagit sitt pick och pack

Jag har tagit mina kryptoböcker och åkt till föräldrarna på en liten kort visit. Det är alltid trevligt och så blir man matad vilket alla studenter tycker om att bli. :) Jag fick tips om ett till litet verktyg för java card-programmering (GPshell heter det, för er som är nyfikna på att prova). Verkade trevligt, fritt och körs från konsolen på det där sättet som alltid ser så imponerande ut för onisatta. Säkert ett bra komplement till det där fina, "grafiska" som skulle erätta det mesta. Det grafiska skulle inte segfaulta. Han som införskaffade det hade testat, så det var nog bara jag som gav det dålig kod att äta. Det återstår att se på måndag. (Under helgen blir det bara krypto... och lite andra trevliga saker. :) Måhända krävs ännu mer drivrutiner till kortläsaren. Drivrutiner är lite som ketchup, man kan få vad som helst att bli ok om man tillsätter tillräcklig mängd. ;)

Kommentarer
Postat av: Elisabeth

Hoppas du får en trevlig helg och blir ordentligt matad. :) Jag tillhör dem som inte blir matade hos föräldrarna, haha.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback