Ny labbass?

Jag har läst om en slumpgenerator som heter Blum-Blum-Shub, jag har parsat sönder webbformulär och jag har gjort en referenslista till exjobbsrapporten. Det känns som om jag behöver ett pyttelitet fika ovanpå det. Jag börjar bli lite småtrött. Tyckte att jag såg USA:s president i reglerlabbet ("Hmm.. Den där labbassistenten har jag sett förut, men var?"), och en stund senare stod han i telekomlabbet, sedan ute i en korridor. Mycket mystiskt. Det tog några sekunder innan jag insåg att det var pappfigurer i naturlig storlek. Efter lite efterforskning fick jag reda på att de var en del av en tävling där det gällde att hitta så många figurer som möjligt på campus. Vem som ligger bakom och varför det är just Bush som står och ler glatt precis överallt vet jag inte, men bra marknadsföring för tävlingen är det ju iaf då ingen har missat att det är något på gång.

Visste ni... vilka Alice och Bob är? De dyker upp i alla kurser som har med säkerhet i någon form att göra. (A och B kan de också kallas, men det är tråkigare, alla säger Alice och Bob.) De är två turturduvor som hemskt gärna vill skicka sliskiga, privata mail till varandra, men det ska de minsan inte få göra ostört! Evil Eavesdropping Eve tjuvlyssnar på deras kommunikation, Malicious Mallory är allmänt ondskefull och Trudy the Intruder tar sig in i Alices och Bobs datorer. Jo, allvarligt, de här figurerna dyker upp i varenda exempel på säker kommunikation som jag har sett. Stackars Alice och Bob, aldrig får de vara ifred. :)

Kommentarer
Postat av: Elisabeth

Hahaha, Bush på studiebesök. Det vore något.

Postat av: Kaprifol

Det värsta av allt var ju när jag skulle gå hem (trött och ofokuserad) och gick in på en toalett (där det var mörkt). Du kan ju gissa vem som stod där och lurpassade! Jag blev halvt vettskrämd. *s*

2007-03-08 @ 18:47:50
URL: http://kaprifol.blogg.se
Postat av: marjo

det var inte i handikapptoaletten i korridor 25 möjligtvis? (ser ut som han inte vet något)

2007-03-08 @ 19:19:35
Postat av: Kaprifol

Jo, klart det var! Nu får du ta och berätta! Jag spricker av nyfikenhet! ... och vem är Johan Svensson som reggade domänen? Eller du... Det finns en lärarstudent som heter så. AHA! Ni är påkomna! Bara att erkänna nu! :)

2007-03-08 @ 20:16:55
URL: http://kaprifol.blogg.se
Postat av: marjo

Vet inte vem johan är men det var jag som ställde in bush på dass med det uttalade syftet att se hur folk reagerade, men jag orkade inte vänta... tills jag läste det i din blogg:-)

2007-03-08 @ 21:02:47
URL: http://www.rafen.net/blog

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback