Nudlar!

Jag ska smita iväg och äta tidig lunch hos datorklubben tänkte jag, för jag ska koka nudlar och det tar lite tid så jag vill inte vara ivägen och ta en massa plats när alla andra ska micra mat och ha sig. Hur jag kokar mina nudlar utan kokplatta? Simpelt, jag värmer vatten i vattenkokaren och häller det över nudlarna i en skål. Är det såna där evighetsnudlar som behöver koka i fyra minuter så ställer jag in dem en stund i micron också. Observera, inga nudlar i vattenkokaren! Aldrig. (Det smärtar mig att jag ens måste behöva säga detta, men det har skett incidenter. :)

Vet ni vad... det är
NUCCC i år igen. Jag har aldrig varit där och kommer förmodligen inte att åka i år heller eftersom konferenser tar all min tid och gör att jag under några dagar är uppe hela nätterna samt fikar osunt mycket. :) Ni andra som vill åka ska förstås ta chansen! Sägs vara skoj-skoj.

Kommentarer
Postat av: annatula

Oj då. Jag som har talat om för pojkarna i din förening att de inte har den nördigaste föreningslokalen jag har varit inne i. Att kaffebryggaren varken användes för nudelkok eller för att husera en besjälad blå varelse vid namn Blobben, bestående av någonslags smältplast. Hoppas jag inte gav dem några dumma ideér.

Postat av: Kaprifol

Du vet att du har fördärvat dem, va? Kom gärna tillbaka och förneka allt så är du snäll. ;)

2007-03-12 @ 15:20:07
URL: http://kaprifol.blogg.se
Postat av: Marx

Mmm, blobben. Jag är MYCKET besviken över att den inte vann luciatävlingen. Speciellt med tanke på hur svettiga de där latexmaskerna var.

2007-03-13 @ 07:15:58
URL: http://www.visionten.net/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback