Kartläggning

Jag har onekligen ett omväxlande exjobb. Dagens uppgift var att titta på existerande smartcardlösningar för att spara lösenord till webbtjänster. Det var länge sen jag dök ner i shareware-träsket senast och nog finns det en del att hämta för den som har tid att leta. Vad man kan sluta sig till är att smarta kort inte är något som används av gemene man så särskilt ofta. (Hittade ett enda program som verkade vettigt.) Vill jag titta på system som kan vara intressanta att jämföra med min lösning eller värdiga att anfalla, ja då får jag nog titta på de system som större företag och myndigheter använder sig av. Antar att Tucows är fel ställe att leta på då. ;) Hmm... Undrar vilket företag som vill låta mig dissekera deras system. Någon frivillig där ute? :)

Kortbugg
Hjälp, en läskig bugg!

Kommentarer
Postat av: Anna

Haha! :D Kul bild!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback