Det blev ett bankkort!

Det är svårt att låta bli att skriva kod när man har en jättefin utvecklingsmiljö att testa allting i, så jag som skulle vara så teoretisk den här eftermiddagen satt och läsate datablad i nån timma tills jag kom på att det var roligare att få smartkortet att bete sig som ett bankkort. Det är inte alls så svårt, utan det finns mycket utförligt beskrivet i böcker och artiklar hur man gör med kodexempel och allt. Sätta in, ta ut, kolla saldo... precis som på riktigt, förutom att kollen av PIN-koden trasslar lite, men det gör väl också det hela lite mer äkta. ;)

Innan ni frågar, nej, jag kan inte gå med mitt SmartCard till bankomaten och ta ut en miljon. :)

Kommentarer
Postat av: Marx

Duuh! Det är klart du inte kan ta ut en miljon, det finns ju en maxgräns på typ 10kSEK ju!

Postat av: Kaprifol

Aha! Du verkar insatt och jag behöver en betatestare. Vad sägs? Jag tar eventuell vinst, betatestaren tar eventuella straff. :)

2007-03-20 @ 08:54:11
URL: http://kaprifol.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback