Dagens bevis

Dags för lite dagens...
Tiofika: Sockerfri cappuchino, nån måtta på onyttigheterna får det faktiskt vara
Föreläsning: Lite kognitiv modellering efter lunch. Självlärande nätverk tror jag det handlar om
Läsning: Den här
artikeln om elektronisk bevisföring. Kom ihåg att om någon har ett antal smarta kort nära sin dator så är personen utan tvekan en stor bov. ;) Det ligger ändå något i det. Jag tror inte att folk har förstått hur sårbara smarta kort är och hur vanligt förekommande de faktiskt är. Jag är säker på att just du har ett antal smarta kort där hemma: Ett till digital-TV:n, ett i plånboken, ett i telefonen... kanske ett som passerkort på jobbet också. Det finns inga smartkortvirus ännu, men tro mig, det kommer. Ett smartkort är precis som en mobiltelefon: inget annat än en sårbar dator med kassa tangentbordsmöjligheter. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback