Barn av Dos

Jag måste säga att jag har blivit en hejare på att snabbt och enkelt installera om saker, men trots ett nytt och fräscht Eclipse kraschar det så fort jag försöker köra en applet med JCOP-tools. En god nyhet är att den icke-grafiska miljön, GPshell funkar prima just nu. Att den inte ville autenticera berodde på att det saknades en flagga (en liten markör som berättade vilken version som skulle användas). Tja, är det allmän flaggdag så är det. :) Nu kan jag alltså ladda upp applets till kortet hej vilt. Det är onekligen ett stort steg framåt, men jag skulle ju vilja göra det i Eclipse också. Det skulle vara betydligt smidigare. Nåja, vi får se hur det blir. Man ska vara glad för det lilla. :)

Dagens...
Burkhjältar: Ni som pantade våra colaburkar. En datorförening häller i sig en hel del. Närapå 70 kr i pant blev det på några månader. Do the math.
Eldsjälar: Ni som skulle på möte om versionhanteringsprojektet. Det är super-duper att ni tar tag i det. Lycka till!
Kommentar: (När jag skriver ett kommando på ett Unix-aktigt sätt i Windows) "You grew up with Linux and I grew up with MSDOS, that's why you're doing that! *s*". Ähum, visst för att jag vill vara ung, men ung? Skrev in mitt första DOS-kommando som 6-åring. Sådetså! :)
Bästa sätt att börja en historia: (Det förekommer ju en hel del berättelser och skrönor på lunchen som ni vet) "Det hände när jag var 19, både punkare och datanörd..." Jag menar, det kan ju inte bli en dålig historia av det där. Hårresande möjligvis. :)
Himmel: Babyblå och underbar. Måste ut och lufta mig bums!
Rättelse: När jag stavar DOS (som i operativsystemet) som DoS (denial of service-attack) vet jag att jag har läst för många säkerhetskurser och fått för lite frisk luft... *s*

Kommentarer
Postat av: Elisabeth

Ja, ut och lufta dig! :D Det är galet varmt för att vara mitten av mars. Tror jag. Varmt var det i vilke fall!

Postat av: louise

ja, skrotnisse är egentligen en mardröm i sig..och staden, helt öde...huu!

2007-03-12 @ 18:22:02
URL: http://yeahbutno.blogg.se
Postat av: marjo

Dagens vårtecken (igentligen igår) Datan nördarna sitter utomhus och äter lunch vid ingång 25..

2007-03-13 @ 10:49:21
Postat av: Eje

Panten blev närmare ~85-90kr...
/En som var med och pantade

Det var förra panten som blev 70kr...
Hoppas på att knäcka det till i sommar. En tömning per tentaperiod är väl lagom...

2007-03-13 @ 15:23:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback