Var är buggen?

Somliga människor kan koncentrera sig på en sak i taget. Sån är nog inte jag, tyvärr. Jag koncentrerar mig bäst om jag får lite variation och därför sitter jag nu och kodar i tre olika programmeringsspråk samtidigt medan jag då och då hummar, knackar med fingrarna i bordet eller gör andra små ljud som inte skulle passa sig i ett kontorslandskap. :) Som det ser ut nu verkar den nya programvaran på kortet äntligen funka bra. Webbläsarpluginet gör också vad det ska, men agenten gillar inte alls ändringarna. Spara data kan jag få göra, men inte läsa data. Nånstans måste jag ändra i agenten så att den accepterar ändringarna i resten av systemet. Jag får nog ta till den gamla hederliga kommentera-bort-manövern: jag gör all kod inaktiv och sedan plockar jag tillbaka rad för rad och ser var det slutar fungera. Tidsödande, men en riktig klassiker.

image107
En liten åkerhumla på äventyr. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback