Ode till en monitor

Här sitter jag och läser om routingalgoritmer och får ont i ögonen av skärmen. Inte för att det är nån värst dålig skärm, men den är ju inte som min egen monitor därhemma, den med det milda ljuset utan flimmer, den perfekta färgbalansen och den ultimata skärmytan. Om någon klagar på min skärm brukar jag ha just skärmytan som argument, 19 tum (eller kanske till och med 21) var iaf för en tid sedan att betrakta som stort. "Ja, nog är det en stor skärm alltid" brukar folk svara och skratta. Det är nämligen såhär att mina nära och kära retas med mig på grund av denna datorskärm. Det är ett elände, när den dagen kommer att jag ska bo på samma ställe som Fisken måste jag ge bort skärmen. Så illa är det, han vill inte ha den i huset. Även mina föräldrar är emot mig på den här punkten, kallar den för monster och åbäke. Jag kontrar med att det då inte är alla som har förmånen att få ha 30 kilo finelektronik från Sun på sitt skrivbord... :)

Idag minsan då lyssnar jag på: "How soon is now?" - Snake River Conspiracy

Kommentarer
Postat av: Scaniatjejen

Ja vi har alla våra favoriter. Själv kan jag nog skriva ett ode till en Scania.;-)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback