Huggtänder

När jag var i Fredrikshavn i måndags så fick jag som tidigare nämnt ett bromsbett på ena benet. Det kliade förstås väldigt, men det brukar insektsbett göra så jag brydde mig inte så mycket. Senare märkte jag att det var rött och kändes konstigt under bromsbettet på en yta ungefär så stor som en hand. Vi trodde att det var nån form av illasinnad solsveda så jag decinficerade det för säkerhets skull och strök på lite efter-sol. I onsdags var det så pass ömt att det var en smula svårt att gå (det kan ju vara så när man har bränt sig, att det gör lite ont när huden spänns när man rör på sig), men jag är ju inte den som är den så vi gick nån mil i skogen ändå. Det var ju trots allt bara soleksem och nån illasinnad insekt, eller hur? Idag när svullnaden har gått ner och min "solbränna" blivit snyggt lila upptäckte Fisken två små tandmärken mitt i brännan. Han blev lite förbryllad och tycker sig ha en både tapper och ouppmärksam flickvän. ;) Frågan kvarstår: Vem bet mig egentligen? En liten vampyr i farten? ...eller en liten orm?

image136
Är detta måntro förövaren? :)

Kommentarer
Postat av: Elisabeth

Huh, vad läskigt!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback