Bär mig!

Vi har nu kommit hem från 8-9 timmars vandring i Delsjöområdet, närmare bestämt i Knipeflågsbergen. Ni hör ju på namnet vad det handlar om. Det finns berg där och dem måste man ta sig över. Det var värt det eftersom det var fina utsikter överallt och på det stora hela ett vackert område, men egentligen är det nördplågeri att släpa runt mig sådär. ;) Imorgon tänkte jag sitta helt stilla och plugga medan somliga har jobb att gå till. Jag tänker med andra ord vara mycket stillasittande göteborgsk hemmafru här i ca två veckor innan jag beger mig till min hemstad. Sittandet bådar gott för mig, mina fossingar och mitt ljusvioletta ben. Det bådar också ganska gott för mina studier. :)

På vägen hem träffade vi förresten Schkrånk igen. Hon heter så, storskraken som satt vid strandkanten till samma damm som förra gången vi var i trakten. Det måste vara en ungfågel. Mycket orädd vad det verkar och alltid beredd att högljutt ropa "Schkrånk!" när det passar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback