Kläderna gör kaprifolen

Efter en lång dag ska det bli skönt att sova. Ja, inte nu, men inom en snar framtid. Förutom att jag lär drömma om små plastkort med chip i så tror jag inte det blir några problem med sovandet. *gäsp*

Om jag nu ska kunna ha gäster på besök så är det hög tid att göra fint här. Inte för att det ser så hemskt ut som det är, men allt julpynt börjar det kännas dags att ta bort. Grannarna verkar ha gjort det om inte annat och eftersom studenter ibland gömmer kvar julpyntet året om känns det som ett tecken på att tjugondagknut verkligen har passerat (även om det är oktober eller nåt sånt utomhus).

Eftersom den där konferensen jag ska på börjar närma sig så smått är det också på tiden att jag packar. Dags att plocka fram min LBD! "Din vaddå!?" undrade pojkvännen. "Den lilla svarta såklart, det är ju fest". Eftersom jag klär mig svart när jag går på konsert/klubb så var det väl möjligt att tänka sig att jag skulle hoppa i kängorna, nitarmbandet och resten av utstyrseln nu också, men det passar inte in helt och hållet på företagsmiddag med klädkod mörk kostym, så det är en klänning som åsyftas, såklart. Att det sen skulle vara hur roligt som helst att komma i studentoverall är en annan historia... :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback