Värsta slumpen

Jag trodde att jag fått kortet att spotta ur sig en radda slumptal nu, men blev misstänksam när alla 240 slumptalen var 0, -1 eller 110 (och 110 betyder som sagt checking error). Nej, det ligger uppenbarligen en gravad hund här nånstans.

Dagens...
Katapult: Stolarna i labbsalen där min grupp höll till. Hjälp, de är livsfarliga!
Överaskning: En blomma utanför min dörr! Så snällt! (Fisken, det finns ingen anledning till oro, den var från en tjejkompis, inte en hemlig beundrare. :)
Säkraste SmartCard: Mitt, uppenbarligen! Om ingen kan läsa och skriva till det borde risken för datastöld vara noll, eller hur? ;)
Nu-går-jag-hem: Jag. Nu!

Kommentarer
Postat av: poj

Du har uppenbarligen inte matat ditt smartkort. Mata det med den fantastiska sekvensen 0xBAFFEBAFFE och allt kommer att lösa sig!

2007-02-21 @ 17:39:20
Postat av: Kaprifol

Men, det var då ett väldigt baffande. :) Dessutom matvägrar det!

Postat av: poj

Man måste dubblera, annars får man inte ett helt antal åttabitarsblock. Fast det är klart, de där korten kanske är 20-bitars, och då går det ju med bara 0xBAFFE.............

2007-02-21 @ 22:24:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback