Transformerat

Jag lyckades omvandla appletkoden till den ena formen efter den andra till den till slut var omgjord till rena APDU:er, bara att ladda in i simulatorn eller kortet. Simulatorn tackar och tar emot, men kortet? Hur man går till väga verkar vara olika beroende på korttyp så det tas inte upp nånstans hur man gör. Hmm... Om jag hittar ett datablad för just mitt kort så kanske det står där. Jag provade att skicka APDU:erna manuellt med Smart Card Toolset, men det tyckte inget av korten om alls. Får modda lite och testa på nytt.

Nåväl, vissa framsteg har man ju gjort. Jag kan...
  • Använda alla tänkbara verktyg för smartcardprogrammering med blandade resultat
  • Välja Masterfile
  • Få kortet att ge mig en massa slumptal (ja, det funkar med det nya kortet)
  • Köra en applet i simulatorn
  • Tänka i hex :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback