Öga för öga, mask för mask

Satt just och läste en artikel om skadlig kod, närmare bestämt om hur man undviker trojaner. Man brukar ju prata om tre typer av skadlig programvara: virus, trojaner (eller trojanska hästar, egentligen), och maskar (worms). Döm om min förvåning när artikelförfattaren föreslog att man skulle använda en worm i kampen mot trojanerna. Eh, nog för att ont ska med ont fördrivas, men någon måtta får det väl ändå vara? (Det hela fick sin förklaring när det visades sig att WORM kan stå för "Write once, read multiple".)

Dagens nörderi:
Jag hittade en processorfläkt i min ficka och jag har ingen aning om hur den hamnade där. Jag sparar den för jag antar att det är som i textbaserade äventyrsspel att allt man hittar kan komma till stor användning förr eller senare. :)

Kommentarer
Postat av: Marx

Glöm inte att försöka kombinera fläkten med allt du hittar nu! ;)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback