Kaffe å klägg

Seminariet avklarat! Det är en liten kurs med bara två grupper om tre personer vardera. Den andra gruppen presenterade ett imponerande system för hantering av motioner på föreningsmöten. Det skulle jag vilja skaffa direkt om det fanns på marknaden. Å andra sidan vill jag ha en hybridtelefon också, nu när jag övertygat mig själv om idén (alltid bra att lyckas övertala nån... ;).

Sitter och dricker blommigt te med datorfolket... eller jag dricker inte med dem, jag sitter i ett hörn och datar. Hmm... Kanske lämpligt med en liten ordlista med teknologslang här.

  • Att data - det man gör med en datan-maskin
  • Fint och fult - Finpasta är förpackad i kartong och lite dyrare än fulpastan som finns i plastförpackningar. Fulöl är sådant som Robert Gustafsson filtrerade genom en socka i TV-reklamen. Finsittning är en elegant middag medan en fulsittning är betydligt mer urspårad.
  • Zonkad - är man efter en lång dags studier där man känner sig både trött och förvirrad.
  • Sunkig - är normaltillståndet för en teknolog
  • Balja - är ett kärl man fyller med kaffe
  • Klägg - serveras till kaffet
  • Datatjejer - är mytologiska varelser som inte finns... jag är undantaget som bekräftar regeln. :)

Kommentarer
Postat av: Elisabeth

Och pastasnobb som man är vägrar jag att köpa annat än finpasta. ;) Mer Barillapasta åt folket. :D

Postat av: Kaprifol

En sann pastasnobb förnekar sig aldrig. :) (Zombie, var tvungen att censurera dig, mina oskyldiga datavänner och min mamma läser min blogg. Ha överseende. Du har naturligtvis helt rätt. ;)

2007-02-05 @ 16:07:40
URL: http://kaprifol.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback